Статут закладу освіти

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.Конотопська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 12 Конотопської міської ради  Сумської області  знаходиться у комунальній власності, є не прибутковою організацією.

1.2. Юридична адреса  спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів  Конотопської міської ради  Сумської області  –   41600  Сумська область, місто Конотоп, вулиця  Ярослава Мудрого, 2,    2-36-77, 9-27-30

1.3. Конотопська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів Конотопської міської ради (далі навчальний заклад) є юридичною особою має печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

1.4. Засновником навчального закладу є Конотопська міська рада. 

           Спеціалізована школа – загальноосвітній навчально-виховний заклад освіти, що забезпечує здобуття освіти, понад державний освітній мінімум, здійснює науково-практичну підготовку талановитої та здібної учнівської молоді.

1.5. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти. Створення умов для повного виконання ст. 3 Закону України ”Про освіту”:

  • забезпечення права громадян на безкоштовну освіту незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, роду та характеру занять, світоглядних переконань, належності до партій, ставлення до релігії, віросповідання, стану здоров’я, місця проживання;
  • забезпечення розвитку навчального закладу, зміцнення його матеріальної бази та господарського обслуговування;
  • здійснення соціального захисту працівників, учнів, створення умов для їх виховання, навчання і роботи відповідно до нормативів матеріально-технічного та фінансового забезпечення;
  • вирішення у встановленому порядку питань, пов’язаних з опікою і піклуванням про неповнолітніх, які залишилися без батьків, дітей-сиріт, захист їх прав, надання матеріальної та іншої допомоги.

1.6. Головним завдання Конотопської спеціалізованої школи Конотопської міської ради є:

  • виховання морального і фізичного здорового покоління;
  • створення умов для здобуття учнями освіти понад державний освітній

мінімум;

  • здійснення науково-практичної підготовки талановитої молоді, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу держави;
  • розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості учнів, потреби і вміння самовдосконалюватися, формування громадянської позиції, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії;

–     надання учням можливостей для реалізації індивідуальних, творчих потреб, забезпечення умов для оволодіння практичними уміннями і навичками наукової, дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької діяльності, певного рівня професійної підготовки;

–    пошук і відбір для навчання талановитої молоді;

–     оновлення змісту освіти, розробка і апробація нових педагогічних технологій, методів і форм

      навчання   та виховання.

       Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 12 створюється відповідно до соціально-економічних, національних, культурно-освітніх потреб у ньому і за наявності концепції (наукового обґрунтування, комплексу провідних ідей, принципів) діяльності школи та кадрового, навчально-методичного, фінансового, матеріально-технічного забезпечення її практичної реалізації.

    1.7. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положенням про загальноосвітній заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 14 червня 2000 року № 964, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

1.8. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.

1.9. Навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

1.10 У навчальному закладі визначена українська мова навчання, запроваджене поглиблене вивчення англійської мови, математики, хімії, фізики, біології.

1.11 Навчальний заклад має право:

  • проходити в установленому порядку державну атестацію;
  • визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням з    

    відділом  освіти міської ради;

  • визначати варіативну частину робочого навчального плану;
  • в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
  • використовувати різні форми морального та матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних та фізичних осіб;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
  • розвивати власну соціальну базу;
  • самостійно розробляти і затверджувати річний план, регламент роботи навчального закладу, розклад занять та інші документи внутрішнього розпорядку;
  • вибирати форми, засоби і методи навчання і виховання, навчальні посібники і підручники, які забезпечують вимоги ст. 16 – 17 Закону “Про загальну середню освіту”;
  • самостійно відкривати рахунки та здійснювати всі фінансові операції, ведення бухгалтерського обліку; залучати додаткові фінансові джерела, в тому числі валютні кошти, за рахунок надання платних послуг, добровільних пожертвувань і цільових внесків фізичних і юридичних осіб, в тому числі іноземних;
  • орендувати і здавати в оренду об’єкти власності з дотриманням вимог статей закону “Про місцеве самоврядування”;

1.12. У навчальному закладу функціонують слідуючи методичні об’єднання:

  • вчителів української мови та літератури;
  • вчителів іноземної мови;
  • вчителів математики та ОІОТ;
  • вчителів фізики;
  • вчителів зарубіжної літератури
  • вчителів історії та права;
  • вчителів природничого циклу;
  • вчителів фізкультури і З В;

–    теоретично-практичний семінар класних керівників;

  • творча лабораторія про впровадження експериментально-навчальних курсів “Практичне право”, “Ми – громадяни України”;
  • консультативна психолого-педагогічна служба.

1.13. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються відділковою лікарнею станції Конотоп, ЦРЛ.

       Навчальний заклад надає приміщення та забезпечує необхідні умови для роботи медичного персоналу, здійснює виконання вимог законів України ”Основ законодавства про охорону здоров’я” (ст. 31, 59-66, 80) та “Про охорону дитинства”.

1.14. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені відділом освіти міської ради.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного, річного, місячного плану.

    В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.   План роботи затверджується радою навчального закладу.

  • Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини з урахуванням профілю школи.

      Поглиблена підготовка учнів досягається в результаті вивчення спеціальних курсів, факультативів, курсів за вибором, відвідування занять у гуртках, клубах, студіях, а також стажування, практики в навчальних і наукових лабораторіях. У спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 12 може проводитись підготовка учнів за індивідуальними навчальними планами, пошукова та навчально-дослідна робота.

 Поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять у спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 12 можуть застосовуватись інноваційні технології та проектування, пошуково-дослідницька робота, у тому числі літня навчально-дослідницька практика та інші види навчальної діяльності.

     Робочий навчальний план  погоджується радою навчального закладу  і затверджується   відділом освіти Конотопської міської ради.

     У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи.

  • Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
  • Конотопська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів № 12 Конотопської міської ради здійснює навчально-виховний процес за денною та індивідуальною формами навчання.
  • Зарахування до навчального закладу здійснюється на основі Інструкції про порядок конкурсного прийому дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів) затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 р. № 389 , зареєстрованого Міністерством юстиції України від 04.07.03 р. за № 547/7868, за наказом директора на підставі особистих заяв (для неповнолітніх – заяви батьків, або осіб, які їх замінюють), свідоцтва про народження (копію), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти, результатів конкурсних екзаменів з профільних предметів, учнів, які закінчили 9 клас.

     У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявністю особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки зразка.

  • Відрахування із спеціалізованих класів відбувається:

– у разі отримання  учнями річних оцінок “1”,”2”,”3”, що відповідає низькому рівню знань.

   Відрахування  учнів проводиться на підставі наказу директора. При сприянні  відділу освіти учні переводяться до загальноосвітньої школи.    У разі незгоди учня (батьків або осіб, що їх замінюють) із відрахуванням із спеціалізованої школи, він може оскаржити дії директор до ради спеціалізованої школи.  За подання ради  відділу освіти міської ради створюється комісія, що визначає правомірність відрахування. Висновки цієї комісії є остаточними.   

  • Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом. Навчальні заняття розпочинаються з 1 вересня у День знань і закінчуються  у 1- 12-х класах – 31 травня,

                Навчальний рік поділяється на семестри:

                 І – з    1 вересня по 27 грудня,

                 ІІ – з 12 січня по     31 травня.

  • Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності  забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України)
  • За погодженням з відділом освіти міської ради з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу щорічно радою навчального закладу затверджується графік канікул, тривалість яких протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.
  • Тривалість уроків у навчальному закладі становить у 1-х класах – 35 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин, у 5-12 класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти Конотопської міської ради та державної санітарної-епідеміологічної служби південно-західної залізниці станції Конотоп.
  • Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначаються розкладом уроків, що складається на кожний семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог погоджується радою навчального закладу, санітарно-епідемічною станцією і затверджується директором. Тижневий режим роботи навчального закладу фіксується у розкладі навчальних занять.

       Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні, гурткові заняття, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

  • Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
  • У навчальному закладі визначено 12 бальна система оцінювання досягнень учнів у навчанні, здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів.

   У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

  • Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії)
  • Порядок проведення і випуск учнів навчального закладу визначається діючою Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності .
  • Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається діючим Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти.
  • Учням, які закінчили певний ступень навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:

 –  по закінченню початкової школи – табель успішності;

  • по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;
  • по закінченню навчального закладу – атестат про повну загальну середню освіту.
    • За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі норми морального та матеріального заохочення: подяка, Похвальні листи, Похвальні грамоти за особливі успіхи у вивченні окремих предметів, премія (в межах коштів передбачених на ці цілі).
    • Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 12 може бути самостійним навчально-виховним закладом або структурним підрозділом вищого навчального закладу.

ІІІ. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

3.1.Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному  закладі  є:

  • учні;
  • керівники;
  • педагогічні працівники;
  • психологи, бібліотекарі;
  • лаборанти;
  • медичні працівники;
  • батьки або особи, які їх замінюють;

3.2. Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом

3.3. Учні мають право:

  • на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
  • на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, лікувально-оздоровчою, корекційно-відновною базою навчального закладу;
  • на доступ до інформації з усіх галузей знань;
  • брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах;
  • брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
  • брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально виховного процесу, дозвілля учнів;
  • брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами;
  • на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
  • на вибір загальноосвітнього закладу;
  • на одержання додаткових (в тому числі платних) освітніх послуг;
  • право обирати та бути обраним в Раду школи;
  • на повагу до своєї особистості, свободу совісті та інформації, вільне висловлювання своїх поглядів та переконань;
  • на вільне відвідування заходів не передбачених навчальним планом;
  • розвивати свої інтереси, здібності таланти;
  • отримувати професійну допомогу від вчителів у разі труднощів у навчанні та у випадку довготривалих пропусків занять з поважних причин;
  • на справедливе, об’єктивне оцінювання навчальних досягнень, а також на комплексні корекцій ні способи контролю за процесом у навчанні;
  • на добровільний перевід до інших закладів освіти.

3.4. Учні зобов’язані:

  • відвідувати навчальний заклад у шкільний формі;
  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
  • дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
  • бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
  • дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
  • брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
  • дотримуватися правил особистої гігієни;
  • поважати честь і гідність інших учнів і працівників;
  • виконувати вимоги працівників закладу освіти, згідно вимог статуту і правил внутрішнього розпорядку;
  • систематично і ґрунтовно працювати над своїм інтелектуальним і фізичним розвитком;
  • дотримуватись засад культури поведінки у відношенні до колег, учителів та інших працівників школи;

            Учням забороняється:

  • приносити і передавати і використовувати зброю, спиртні напої, токсичні і наркотичні речовини;
  • використовувати будь-які засоби і речовини, що можуть привести до вибухів і пожеж,
  • застосовувати фізичну силу для з’ясування стосунків, залякування та вимагання;
  • проводити будь-які дії, що тягнуть за собою небезпечні наслідки для оточуючих;

3.5. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральним якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, законом України “Про загальну середню освіту” ст. 26. При прийомі на роботу адміністрація навчального закладу знайомить  працівників з такими документами:

  • колективним трудовим договором;
  • статутом спеціалізованої школи ;
  • правилами внутрішнього розпорядку;
  • посадовими інструкціями;
  • наказом про охорону праці і дотриманням правил техніки безпеки

3.7. Педагогічні працівники мають право на:

  • захист професіональної честі і гідності;
  • самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи не шкідливих для здоров’я учнів;
  • участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
  • проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
  • виявлення педагогічної ініціативи;
  • позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
  • участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовки;
  • отримання пенсії, в т.ч. і за вислугу років в порядку, встановленому законодавством України;
  • на матеріальне, житлово-побутове, соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.

  Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків передбачених законодавством України. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою до його звільнення з посади, крім випадків, встановлених законодавством.

   Виходячи із прав і обов’язків визначених законом України

“Про освіту” педагогічні працівники мають право на:

  • індивідуальну педагогічну та видавничу діяльність;
  • забезпечення житлом у першочерговому порядку; пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;
  • звернення до дирекції спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 12 з проханням про пораду, допомогу захист в службовому порядку.

   Права і гарантії педагогічних та науково педагогічних працівників регулюються законами ст. 55, 57, “Про загальну середню освіту” та ст. 25 “Про загальну середню освіту”.

 Держава в особі власника забезпечує:

  • належні умови праці, побуту, відпочинку, медичне обслуговування;
  • підвищення кваліфікації не менше одного разу на п’ять років;
  • правовий, соціальний, професійний захист;
  • компенсації, встановленні законодавством у разі втрати роботи, у зв’язку зі змінами в організації виробництва та праці;
  • встановлення підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) на наукові ступені і вчені звання;
  • виплати педагогічним і науково-педагогічним працівникам надбавок за вислугу років щомісячно у відсотках до посадового окладу (ставки заробітної плати) залежно від стану педагогічної роботи у таких розмірах:

        – понад 3 роки  -10 %;    понад 10 років – 20 %;  понад 20 років- 30 %

  • надання педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків.

3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:

  • забезпечувати належаний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм  на рівні обов’язкових державних вимог;
  • сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
  • сприяти зростанню іміджу навчального закладу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
  • виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старшої за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
  • готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
  • захищати учнів від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
  • підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру, виконувати статут навчального закладу, правилам внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
  • виконувати накази і розпорядження керівника школи;
  • брати участь у роботі педагогічної ради;
  • прагнути до повного розвитку особистості учнів і власного вдосконалення;
  • у своїх навчально-виховних діях керуватись толерантним ставлення до учнів, поважати їхню гідність і піклуватись про їх здоров’я;
  • згідно “Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної освіти” систематично перевіряти знання, уміння та навички учнів в різних формах з умовою дотримання їх об’єктивності;
  • надавати допомогу учням у навчанні шляхом індивідуальних та групових консультацій;
  • надавати батькам повну і достовірну інформацію про особистість дитини, її поведінку, успіхи та невдачі у навчанні тільки при особистому спілкуванні, не допускаючи колективного обговорення за участю осіб, які не мають родинного відношення до дитини, в т.ч. і на громадських зібраннях;
  • створювати додаткові умови для розвитку учня в процесі навчання, а також підготовку до життя в сім’ї, суспільстві;
  • організовувати запобіжні заходи, які дають можливість розв’язанням конфліктів в учнівському колективі, а також між учнями та іншими членами шкільного колективу.

                Крім цього,  вчитель:

  • повинен удосконалювати свої науково-методичні знання,

 а також істотно  підвищувати свій інтелектуальний рівень;

  • виконувати вимоги закону “Про освіту”(ст.8): “партійна діяльність усно чи письмово не припустима на уроках і шкільній діяльності; на службі не можна носити партійно-політичних значків”;
  • зобов’язані в навчальній діяльності дотримуватися вимог “Державних стандартів освіти”, навчальних програм і календарних планів;
  • зобов’язаний систематично згідно вимог вести записи про результати моніторингових досліджень, передавати їх в повному об’ємі в разі тимчасової його заміни або звільнення;
  • приймати участь у контролі за роботою спеціалізованої школи ;
  • при цьому він може бути залучений  до контролю не пізніше початку своїх уроків і протягом всього року повинен бути присутнім у приміщенні де вони проводяться. У випадку, коли  вчитель  змушений вийти із приміщення, в якому проводить урок , він повинен домовитися із керівником закладу освіти, які приймають необхідні заходи;
  • якщо згідно плану урок проводить інша особа (наприклад, практикант), вчитель повинен бути присутнім.

3.9. У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.11. Батьки та їх особи, які їх  замінюють, мають право:

  • обирати та бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
  • звертатись до органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу;
  • на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах;
  • знайомитися з ходом, змістом навчального процесу та рівнями навчальних досягнень;
  • відвідувати уроки в класі, де навчається дитина, з дозволу директора навчального закладу та вчителя, що веде урок;
  • відвідувати навчальний заклад і вести розмови з педагогами після закінчення у них останнього уроку;
  • вносити добровільні пожертвування і цільові внески для розвитку закладу освіти;
  • приймати рішення на загальних зборах про звернення до органів атестації щодо якості навчання даного закладу освіти;
  • вибирати та змінювати заклад освіти для неповнолітніх дітей протягом навчального періоду;
  • приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності навчального закладу;

3.12.Батьки та особи, які їх замінюють несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

  • забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти;
  • постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
  • поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
  • виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;
  • виховувати в дітей повагу до національних, історичних , культурних цінностей українського народу; дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України;
  • батьки (особи, які їх замінюють) зобов’язані нести відповідальність за:;
  • виконання статуту закладу;
  • відвідування батьківських зборів;
  • представляти дирекції відповідні документи, або давати пояснення причини такої поведінки учнів у випадку пропуску учнем навчальних занять.

3.13.Представники громадськості мають право:

  • обирати та бути обраними до органів громадського самоврядування у навчальному закладі;
  • керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
  • сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;
  • проводити консультації для педагогічних працівників;
  • брати участь у організації навчально-виховного процесу.

3.14. Працівники громадськості зобов’язані:

  • дотримуватися статуту навчального закладу, виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

IV. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

4.1 Управління навчальним закладом здійснюються відділом освіти  – Конотопської міської ради Сумської області. Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директор може бути тільки громадянин України, якій має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.

       Директор школи призначається і звільняється з посади наказом начальника управління освіти Сумської облдержадміністрації за погодженням з міським головою. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється наказом начальника відділу освіти міської ради за поданням директора школи.

        Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 12 користується правом самоврядування на:

  • самостійне планування роботи, вирішення питань навчально-виховної, науково-дослідницької, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності;
  • участь у формуванні планів прийому учнів;
  • визначення змісту компоненту освіти, що надається закладом освіти понад визначений державою обсяг;
  • прийняття на роботу педагогічних та інших працівників в т.ч. за контрактами;
  • самостійне використання всіх видів асигнувань, затвердження структури і штатного розкладу у межах встановленого фонду заробітної плати;
  • здійснення громадського контролю за організацією харчування, охорони здоров’я, охорони праці.

     Школа має право приймати і видавати локальні акти:

а) правила для учнів на основі “Типових правил для учнів”;

б) правила внутрішнього трудового розпорядку;

в) правила конкурсного прийому в  класи з поглибленим вивченням предметів;

г) положення про проміжну атестацію і перевід учнів на основі нормативних документів;

д) положення про фонд матеріального заохочення;

е) інструкції по правилах техніки безпеки;

ж) посадові інструкції;

з) накази директора

Прийняті локальні акти не можуть суперечити діючим нормативно-правовим актам та цьому статутові.

4.2. Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу є загальні збори, що скликаються не менше одного разу на рік.

       Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від трьох категорій:

  • працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;
  • учнів навчального закладу І-ІІІ ступенів – класними зборами;
  • батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

       Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів від працівників навчального закладу 42, учнів 42, батьків і представників громадськості 42.

       Термін їх повноважень становить 1 рік.

       Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймаються простою більшістю голосів присутніх делегатів.

       Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилося не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.

       Загальні збори:

  • обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють їх повноважень;
  • заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;
  • розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;
  • затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;
  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.3. У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.

4.3.1. Метою діяльності ради є:

  • сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
  • об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
  • формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
  • розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
  • підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.3.2. Основними завданнями ради є:

  • підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
  • визначення стратегічних завдань, приоритетних напрямків розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
  • формування навичок здорового способу життя;
  • створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;
  • сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
  • підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
  • підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
  • ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
  • стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
  • зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її численність визначаються загальними зборами навчального закладу.

       Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.

      На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

4.3.4. Рада навчального закладу діє на засадах:

  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
  • дотримання вимог законодавства України;
  • колегіальності ухвалення рішень;
  • добровільності і рівноправності членства;
  • гласності.

Рада працює за планом, що затверджуються загальними зборами.

      Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

      Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника, а також членами ради.  Рішення ради приймається більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

        У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

        Рішення ради, що не суперечить законодавству України та Статуту навчального закладу, доводяться в 7-и денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх заміняють, та громадськості.

         У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання.

         До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

4.3.5. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради.

        Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор і його заступники.  Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст  їх роботи визначаються радою.

       Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.3.6. Рада навчального закладу:

  • організовує виконання рішень загальних зборів;
  • вносить пропозиції щодо зміни типу, статуту, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
  • спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
  • разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;
  • затверджує режим роботи навчального закладу;
  • сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  • приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю “За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю “За досягнення у навчанні” та нагородження учнів похвальними листами “За високі досягнення у навчанні” та похвальними грамотами “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;
  • разом з педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
  • погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
  • заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
  • бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
  • виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
  • виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
  • вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
  • ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
  • сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, що їх заміняють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
  • розглядає питання родинного виховання;
  • бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
  • сприяє педагогічній освіті батьків;
  • сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
  • розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;
  • організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
  • розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
  • вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
  • може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісії та зміст їх роботи визначаються радою.

4.5 Заклад очолює його  директор.

4.5.1. Директор навчального закладу:

  • здійснює керівництво педагогічним колективом, надає пропозиції відділу освіти міської ради щодо раціонального добору і розстановку педкадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • здійснює раціональний добір і розстановку, прийом і звільнення обслуговуючого персоналу;
  • виходить з пропозиціями до відділу освіти Конотопської міської ради, щодо винесення заохочень та стягнень стосовно працівників навчального закладу;
  • організує навчально-виховний процес;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
  • розпоряджається в установленому порядку майном і коштами;
  • видає в межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • за погодження із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників навчального закладу;
  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
  • несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, міською радою, відділом освіти

4.5.2. Директор  навчального закладу має право:

  • представляти установу у всіх інстанціях;
  • розпоряджатися майном і матеріальними засобами в середині установи;
  • приймати на роботу, звільняти і переводити працівників у відповідності КЗпП та інших законодавчих актів;
  • затверджувати розклад і графіки робіт;
  • в межах своєї компетенції видавати накази та інструкції, які є обов’язковими для виконання всіма працівниками і учнями закладу освіти;
  • розподіляти навчальне навантаження (спільно з профкомом), встановлювати ставки заробітної плати на основі діючих інструкцій і рішення атестаційної комісії, визначати види доплат та інших виплат заохочувального характеру в межах наявних коштів;
  • контролювати спільно із своїми заступниками діяльність педагогічних та інших працівників шляхом відвідування всіх видів навчальних занять, виховних заходів;
  • призначати голів предметних методичних об’єднань, секретаря педагогічної ради;
  • вирішувати інші питання поточної діяльності закладу освіти, не віднесені до компетенції власника та ради школи; зокрема, вимагати від батьків або тих, хто їх заміняє, документів, які пояснюють причину відсутності учнів на уроках;

4.6. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі  законодавства директором школи і затверджується відділом освіти.

      Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

      Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.7. Керуючись ст. 39 у закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада.   Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.

4.8. Педагогічна рада розглядає питання:

  • удосконалення і  методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;
  • переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  • морального та матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу.
    • Робота педагогічної ради планується відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.

  • У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські  громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

V. МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1 Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання вартість яких відображено у балансі відділу освіти міської ради.

5.2 Майно навчального закладу належить йому на правах власності, оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування  і статуту навчального закладу.

5.3 Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4 Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5 Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу складається із навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, токарної, обслуговуючої праці), а також спортивного, актового і читального залів, бібліотеки, медичного та комп’ютерного кабінетів, кабінету психолога, їдальні та буфету.

5.6 Навчальний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивні  та  господарські будівлі.

VІ. ФІНАНСОВО – ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1 Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про бюджетну систему України”, “Про власність”, “Про місцеве самоврядування в Україні” на основі його кошторису.

  • Джерелами формування кошторису навчального закладу є :
  • кошти місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
  • кошти фізичних, юридичних осіб;
  • кошти, отримані за надання платних послуг понад обсяги, встановлені навчальними планами і програмами у загальноосвітніх закладах;
  • платні гуртки, факультативи;
  • консультації для учнів понад обсяги, встановлені навчальним планом і програмами  навчальних закладів;
  • організація „груп здоров’я”, спортивних, фізкультурно-спортивних заходів;
  • здавання в оренду будівель, споруд та іншого нерухомого майна, обладнання, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, яке не погіршує соціально-побутові умови працівників закладу, учнівської молоді.

         Заклад освіти надає додаткові платні освітні послуги у відповідності з одержаною ліцензією:

а) платні освітні послуги не можуть бути надані замість навчальної діяльності яка фінансується за рахунок коштів бюджету;

б) потреби у платних освітніх послугах визначаються шляхом анкетування учнів та батьків;

в) кошторис складається, погоджується з радою спеціалізованої школи та затверджується директором;

г) на основі діючих нормативно-правових документів розробляється Положення про платні послуги і посадові інструкції;

д) видається наказ по закладу освіти про організацію платних послуг.

6.3. За рішенням відділу освіти міської ради бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію.

6.4. Звітність про діяльність навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.

6.5. Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в навчальному закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних  органів виконавчої влади.

                     VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1 Навчальний заклад має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2 Навчальний заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

VIII. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

8.1 Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

8.2 Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, управління освіти Сумської облдержадміністрації та відділу освіти міської ради.

8.3 Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу в десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

8.4 У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначається залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше одного – двох разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться міською радою відповідно до чинного законодавства.

8.4.1 Всі органи управління закладом освіти, які користуються правом контролю, мають :

  • дотримуватися вимог законів “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Положення про загальноосвітній навчальний заклад”;
  • чітко визначати свої права і обов’язки, щоб мати можливість приймати правомірні рішення;
  • будь-яка перевірка не може дублювати попередню.

8.4.2 Всі перевірки закладу освіти передбачаються у планах роботи закладу освіти на навчальний рік, або уточненим планом роботи на семестр і погоджується з відділом освіти.

ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

9.1 Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає Конотопська міська рада у суворій відповідності з  Постановою Кабінету Міністрів України.

       Ліквідація (реорганізація) навчального закладу відбувається у формах позбавлення його ліцензії, статусу закладу та статусу юридичної особи міською радою.

      Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

       Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною міським головою, а у випадках ліквідації за рішенням Господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

9.2 Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його міському голові.

 9.3 У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.

ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  1. Спеціалізована школа працює і дотримується Законів України та інших нормативно-правових актів, які охоплюють сферу її діяльності.
  2. Цей Статут дійсний в рамках прав посадових осіб, їх відповідності перед Законами України.
  3. Спеціалізована школа має право на власні стандарти, які не суперечать чинному законодавству, має право на власні традиції.
  4. Поряд із Статутом спеціалізованої школи окремими документами, що не суперечать йому, діють:
  • Правила внутрішнього розпорядку
  • Положення про педагогічну раду
  • Положення про раду навчального закладу
  1. Регламент учнівського самоврядування, спірні питання (непорозуміння) між спеціалізованою школою, учнями і їх батьками розглядають органи відділу освіти та громадського самоврядування.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *