Звіт директора про роботу у 2018-2019 навчальному році

З В І Т

директора Конотопської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 12

за 2018 – 2019 навчальний рік

            У 2018-2019 навчальному році педагогічний колектив розпочав  роботу над проблемою «Формування позитивного іміджу закладу освіти, професійної мобільності педагогів, створення умов для самореалізації духовного, інтелектуального та фізичного потенціалу особистості учня шляхом реалізації принципу дитиноцентризму в контексті трансформацій в освіті».

 

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОБОВ’ЯЗКОВОЇ  ОСВІТИ

На початок навчального року в школі навчалося 806 учнів. Було укомплектовано 31 клас із середньою наповнюваністю 26 учнів.

За навчальний рік вибуло 13 учнів, а прибуло19. На кінець року кількість учнів становить 812.

До наступного класу переведено 689 учнів 1-8, 10 класів. Усі випускники 9-х класів (80 учнів) отримали свідоцтва, з них 3 школярі – з відзнакою; випускники 11-х класів (43 учні) отримали свідоцтво про повну загальну середню освіту. З них 1 нагороджений золотою медаллю “За високі досягнення в навчанні”, 26 – Похвальними грамотами «За досягнення у вивченні окремих предметів». Серед учнів 2-8-х та 10-х класів 60 мають високий рівень навчальних досягнень.

При роботі в школі було дотримано виконання законів України, що стосується освіти. Навчальний рік було поділено на ІІ семестри, школа працювала у ІІ зміни. Перша зміна з 8.00. до 14.20, друга зміна – з 14.30. до 17.55.

За навчальний рік учні отримали такі результати: на високому рівні навчається 66 учнів, що становить 9 %, на достатньому339 учнів, що становить 47%, на середньому284 учні, що становить 40 %, на низькому рівні 27 учнів, що становить 4 %. Слід відмітити, що кількість учнів, що навчалась на низькому рівні зменшилась в порівнянні  з попереднім роком (з 33 до27).

Серед учнів 4 класів 12  учнів – 14% навчаються на високому рівні і серед учнів 11 класів – 3  учні – 7%. На низькому рівні навчається найбільша кількість учнів 8 класів – 8 учнів, що становить 10%, 6 учнів на паралелі 9 класів, що становить 8%, 8 учнів на паралелі 7 класів, що становить 9%, по 1 учню на паралелі 2,6,10 класів.

У 2018-2019 навчальному році 32 учні  4-11 класів школи стали призерами ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад і здобули 43 призових місця, 7 учнів вибороли 9 призових місць в ІІІ етапі олімпіад. Учениця 8-А класу, Краснянська Дарина, стала учасником IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики, де посіла IV місце.

Учні школи брали участь у таких заходах:

Всеукраїнському математичному конкурсі «Кенгуру» – 86 учнів(відмінних 4, добрих -30);

Міжнародній математичній грі «Кенгуру» – 141 учнів (6- відмінних , 47 – добрих);

Всеукраїнському природничому інтерактивному конкурсі «Колосок» – 147 учнів( 87-золотих, 68-срібних).

Всеукраїнському учнівському фізичному конкурсі «Левеня» – 28 учнів (16 учнів отримали добрий результат);

Всеукраїнському конкурсі з історії «Лелека» – 10 учнів (3 стали бронзовими призерами);

Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник» – 59 учнів (2 – Диплом ІІІ ступеня, 29 – Диплом переможця шкільного рівня);

Всеукраїнському конкурсі «3D: Думай, Дій, збережи Довкілля» – 40 учнів (31 переможець);

Міжнародному конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика – ІІ етап – 11 учнів, результати: три ІІІ місця.

Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської молоді імені  Тараса Шевченка – ІІ етап – 7 учнів, результат: одне  ІІ, два ІІІ місця.

Іщенко Зоя, учениця 10-А класу, здобула ІІІ місце на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт та другий рік І місце в українсько-канадського конкурсі.

Басалик Олександра, учениця 10-А класу, стала переможницею обласного конкурсу «Проба пера».

17 учнів 6-7 класів стали лауреатами ІІ етапу інтернет-турніру з біології «Еколенд», з низ 13 – учасниками додаткового етапу, а Кулішова В.(6-Б клас) має найбільший відсоток(90%) правильних відповідей серед усіх учасників.

19 учнів школи брали участь у Міжнародній інтернет-олімпіаді з географії та 30 учнів з біології  від проекту «Всеосвіта» й здобули 26 призових місць (географія: одне І, сім  ІІ та сім ІІІ місць; біологія: одне І,  три ІІ  та сім ІІІ місць).

8 учнів брали участь у Міжнародній програмі обміну майбутніх лідерів «FLEX». Учениця 10-А класу, Полонська Анастасія, стала переможцем і виграла навчання в Америці.

Учні 7-Б класу разом з Мохір О.М. взяли участь у Всесвітньому проекті «Innovate your dreams» («Онови свої мрії»).

Учні 10-А класу успішно виступили на обласному турнірі юних дослідників з фізики (учитель Василенко В.О.).

Двадцять перший раз  проводився на базі школи міський конкурс юних математиків «Шляхом Едісона». Чотирнадцятий  рік – конкурс «Юний лінгвіст».

Учителі  математики, історії, біології, німецької мови, інформатики, хімії, української мови та літератури,  фізики, серйозно підійшли до залучення школярів до участі в конкурсах такого рівня та до підготовки учнів.

Учителі фізичної культури чимало часу провели в тренуванні юних спортсменів у їх підготовці до міських змагань з волейболу, баскетболу, легкої атлетики, футболу. Результатом стали перемоги шкільних команд: школа виборола ІІІ місце в міський спартакіаді.

Знизилася кількість призових місць з англійської та німецької мов, інформатики, математики, фізики. У порівнянні з минулим роком збільшилась кількість призових місць з географії, біології, хімії, правознавства, трудового навчання  та інформаційних технологій. Не можна вважати задовільною роботу вчителів англійської, оскільки  перемогу отримала учениця математичного класу, не було жодної перемоги протягом останніх трьох років  серед учнів 8-10 класів, що вивчають поглиблено англійську мову з 1 класу. Така результативність свідчить про недостатній рівень підготовки учнів до участі в олімпіаді. Учителям варто звернути увагу на диференціацію завдань, індивідуальний підхід до кожного учня.

Даний факт свідчить про те, що всьому педагогічному колективу треба посилити роботу з розвитку здібностей та інтересів учнів, індивідуальну роботу з обдарованими учнями.

Усього учнів 9 класів – 80, складали ДПА – 78. Усі учні склали і отримали свідоцтва про базову середню освіту. 3 учні 9-А класу отримала свідоцтво з відзнакою.

Учні 9 класів показали такі результати з обов’язкових предметів:

Всього випускників з них проходили державну атестацію Їх відсоток Рівень навчальних досягнень у відсотках
Українська мова Математика Англійська мова-    24 учні Фізика-54 учнів
початковий середній достатній високий початковий середній достатній високий початковий середній достатній високий початковий середній достатній високий
80 78 98 2/3% 18/

23%

39/ 50% 19/ 24% 1/ 1% 31/ 40% 36/ 46% 10/ 13% 3/ 12% 12/ 50% 9/ 38% 18/ 33% 25/ 46%  11/ 21%

Даний результат свідчить про те, що учні в цілому непогано підготувалися до ДПА, підтвердили свої річні бали.

Усього учнів 11 класів –43 Проходили ДПА у форматі ЗНО –43. Учні на ДПА показали такі результати з предметів інваріантної складової робочого навчального плану

Предмет Кількість учнів, що здавали ДПА Низький рівень Середній рівень Достатній рівень Високий рівень
К-сть % К-сть % К-сть % К-сть %
Українська мова 43 1 2 21 53 18 45
Історія України 23 2 9 9 41 11 50
Математика 25 4 21 7 37 8 42
Англійська мова 17 3 18 11 64 3 18
Хімія 2 1 50 1 50
Біологія 9 2 67 1 33
Фізика 1 3 50 3 50
Географія 11 2 18 6 55 3 27

Учні 11 класів склали ДПА з 69 % якістю навчання.

РОБОТА З ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ

У 2018-2019 навчальному році працювало 63 основних педагогічних працівники та один сумісник. 42 педагог  має  вищу кваліфікаційну категорію, 7– І кваліфікаційну категорію,6 – ІІ кваліфікаційну категорію, 8 – категорію «спеціаліст», 9 учителів мають педагогічне звання «учитель-методист», 17 – звання «старший учитель».

Середній вік педагогів – 46 років, середній педагогічний стаж – 22 роки. У цьому навчальному році пройшли атестацію 13 учителів. Усі педагоги підвищили рівень фахової підготовки й отримали посвідчення про закінчення курсів при обласному інституті післядипломної освіти педагогічних кадрів. Протягом атестаційного року з метою поширення передового педагогічного досвіду всі вчителі, що атестувалися, підготували й провели відкриті уроки та виховні заходи для колег свого закладу й шкіл міста.

Учитель інформатики Манько О.В., учитель англійської мови Сутуріна О.В., учитель зарубіжної літератури Зеленська Н.В. підвищили кваліфікаційну категорію. Протягом атестаційного року з метою поширення передового педагогічного досвіду всі вчителі, що атестувалися, підготували й провели відкриті уроки та виховні заходи для колег свого навчального закладу й шкіл міста.

У наступному 2019-2020 навчальному році планується підвищення кваліфікації 12 педагогів при Сумському ОІППО.

З питань дотримання трудового законодавства педагогічними працівниками, виконання нормативних документів МОН України адміністрація регулярно проводила виробничі наради, наради при директорові, оперативні методичні зустрічі, співбесіди з окремими вчителями, що дало змогу забезпечити належний рівень освітнь -виховного процесу, формування нових якостей учнів, педагогів, адміністрації.

 

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА

Методична робота в Конотопській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 12 у 2018-2019 навчальному році здійснювалась відповідно до законів України «Про освіту» ст.56, «Про загальну середню освіту», положень Національної доктрини розвитку освіти України в ХХІ столітті, річного плану роботи Конотопського міського методичного кабінету, наказу відділу освіти «Про організацію науково-методичної роботи з педкадрами міста на 2018-2019 навчальний рік» від 17.09.2018 р. № 513-од, згідно з річним планом роботи закладу освіти, наказом по школі «Про організацію науково-методичної роботи в 2018-2019 навчальному році» від 20.09.2018 № 80.

У 2018-2019 навчальному році зміст діяльності методичної служби нашого закладу освіти був пов’язаний з першим організаційно-прогнозуючим етапом роботи колективу над проблемою «Формування позитивного іміджу закладу освіти, професійної мобільності педагогів, створення умов для самореалізації духовного, інтелектуального та фізичного потенціалу особистості учня шляхом реалізації принципу дитиноцентризму в контексті трансформацій в освіті». Відповідно, зміст методичної роботи визначався на основі актуальних питань сьогодення та був спрямований на створення умов для самореалізації інтелектуального, творчого потенціалу педагогів.

Згідно з наказом по школі, методична робота у 2018-2019 навчальному році була спрямована на вирішення наступних завдань:

Із метою якісної та ефективної організації, проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами в школі працюють методичні структури:

  1. Методичні та міжпредметні об’єднання вчителів.
  2. Творча група вчителів фізики «Формування дослідницьких компетентностей учнів на уроках фізики» (керівник Колоусова Л.М., учитель вищої категорії, учитель-методист).
  3. Творча пара вчителів історії та правознавства «Забезпечення якісної освіти учнів як важливого чинника у формуванні національно свідомої, творчої, життєво компетентної особистості» (керівник Савченко Я.В.).
  4. Динамічна група з питань моніторингових досліджень, підготовки та проведення різних форм методичної роботи (керівник – Мороз О.О., учитель інформатики, спеціаліст І категорії).
  5. Творчі майстерні: учителя математики Волкової Е.М., учителів початкових класів Стрілець С.П. та Пономаренко М.І.

6.Психологічні студії (керівник Філічева Н.І., практичний психолог)

  1. Психолого-педагогічні консиліуми: «Адаптація учнів 1 класів до навчання в школі» ( відповідальний – практичний психолог );

«Адаптація учнів 5 класу до умов навчання в середній школі» ( відповідальний – Філічева Н.І., практичний психолог).

  1. Педагогічні студії «Навчаємо і навчаємось з радістю» ( керівник Кот О.А., заступник директора з навчально-виховної роботи).
  2. Наставництво над малодосвідченими вчителями
  3. Методичне об’єднання класних керівників

У компетенції методичних структур знаходяться такі напрямки діяльності педагогічного колективу, як проведення творчої, пошукової роботи, теоретичної та експериментальної роботи вчителів, підвищення педагогічної майстерності та особистісний розвиток учителів через проведення семінарів-практикумів, педагогічного моніторингу тощо.

Роль педагогічної ради як постійно діючого колегіального органу
управління закладом залишається провідною для планування основних напрямків роботи та впровадження громадсько-державної моделі управління, демократизації шкільного життя. Тематика засідань педради була розроблена з урахуванням особливостей та потреб нашого закладу освіти у 2018-2019 навчальному році та визначена значною мірою науково-педагогічною проблемою, а також, виходячи з поточних проблем, потреб педагогічного колективу, аналізу стану едукаційного процесу, бесід з керівниками проектів та методичних об’єднань, батьківським колективом і шкільним самоврядуванням. Було проведено сім  засідань педагогічної ради.

Одним із важливих напрямків методичної роботи було постійне підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності вчителів школи. Цьому значною мірою сприяла організація роботи шкільних методичних об’єднань. Вона була спрямована на реалізацію принципів компетентнісного й особистісно орієнтованого підходів в освіті, на вдосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення виховної роботи. Були проведені всі заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися організаційні та науково-методичні питання (навчальні програми, пояснювальні записки до них, зміст підручників, методичної літератури; інструктивно-методичні матеріали; досвід роботи вчителів, що атестуються, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, обговорення та аналіз завдань для державної підсумкової атестації та ЗНО).

У закладі створено вісім предметних і міжпредметних методичних об’єднань та дві творчі групи. Усі методичні об’єднання працювали згідно з планами, засідання проводилися в зазначені терміни. Проте слід зазначити, що не всі керівники методичних об’єднань відповідально ставилися до оформлення документації по роботі свого предметного об’єднання.

Творча пара вчителів історії та правознавства (керівник Савченко Я.В.) продовжувала працювати над проблемою «Забезпечення якісної освіти учнів як важливого чинника у формуванні національно свідомої, творчої, життєво компетентної особистості». Основну увагу вчителі зосередили на національно-патріотичному вихованні, підвищенні фахового рівня, упровадженні нових педагогічних технологій на уроках історії. Робота педагогів була спрямована на формування прикладних навичок та компетенцій учнів, їх активної життєвої позиції, стимулювання прагнення до саморозвитку. Результатом копіткої праці педагогів стали призові місця учнів у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових предметів. Учителі історії ознайомили педагогічний колектив з розвитком громадянської освіти, із формуванням даної компетенції в учнів під час едукаційного процесу.

Робота творчої групи вчителів фізики (керівник Колоусова Л.М.) проводилась відповідно до плану роботи закладу освіти, наказу про організацію методичної роботи і підпорядковувалась проблемі «Формування дослідницьких компетентностей учнів на уроках фізики». Робота була спрямована на формування прикладних навичок та компетенцій учнів, їх активної життєвої позиції, стимулювання прагнення до саморозвитку. Результатом копіткої праці педагогів стали призові місця учнів у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових предметів. Учні 10-А класу (учитель Василенко О.В.) успішно виступили на обласному турнірі юних дослідників з фізики.

Міжпредметне об’єднання вчителів природничих наук (хімії, біології, географії  та екології, керівник Власенко Л.В.) працювало над проблемою «Формування інформаційної компетентності, підвищення виховного потенціалу та посилення практичної спрямованості й особистісної орієнтації  змісту освіти при викладанні природничих наук». Учні виявили ґрунтовні знання з предметів, продемонстрували вміння застосовувати їх у стандартних і нестандартних ситуаціях, робити правильні та змістовні теоретичні обґрунтування та узагальнення. Результатом копіткої праці педагогів стали призові місця учнів у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових предметів. 19 учнів закладу взяли участь у ІІІ Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «На урок» з географії, 15 з них стали переможцями. 30 учнів – з біології, 11 з них посіли призові місця. 40 учнів стали учасниками Всеукраїнського конкурсу «3D: Думай, Дій, збережи Довкілля», з них переможців – 31. У жовтні вчитель Грибко О.В. відвідала тренінг по запровадженню інклюзивної освіти, проведений ізраїльськими фахівцями за ініціативи МОН та Ізраїльського центру міжнародного співробітництва MASHAV.

З метою розвитку в учнів творчого мислення в 2017-2018 навчальному році міжпредметне методичне об’єднання вчителів точних наук (математики та інформатики, керівник Семенченко Н.І.) продовжувало роботу над проблемою «Формування самостійного мислення учнів на уроках математики та інформатики як ключової компетентності успішної особистості». Результати предметних олімпіад і конкурсів засвідчили, що вчителі-члени методичного об’єднання (Волкова Е.М., Криворучкін М.В., Мороз О.О., Манько О.В.) приділяють належну увагу поглибленому вивченню базових дисциплін, індивідуальній роботі з обдарованими учнями. Учителями інформатики Мороз О.О. та Базулкіним І.А. протягом лютого-березня 2019 року був проведений факультативний курс «Основи веб-розробки» за програмою та за підтримки благодійного фонду BrainBasket. Пройти курс виявив бажання 31 учень. Успішно його закінчили, склали іспит та захистили фінальний проект – 14 слухачів.

Методичне об’єднання вчителів іноземних мов (керівник Богдан С.В.) працювало над проблемою «Розвиток творчого потенціалу учнів на засадах особистісно-орієнтованої педагогіки, інноваційної діяльності вчителя та впровадження інформаційних технологій під час викладання іноземних мов». Основну увагу педагоги зосередили на впровадженні нових технологій навчання, які мають інтенсифікувати та підвищити рівень викладання іноземних мов. У 2018 році Мохір О.М. відвідала конференцію випускників американських освітніх програм ТЕА/E-Teacher «Натхненні та вмотивовані вчителі НУШ», узяла участь у Програмі «American English E- Teacher» (8-тижневий курс від Університету Дж. Майсона (США) «Викладання англійської мови молодшим школярам» за сприяння RELO та посольства США в Україні. Учні 7-Б класу разом з Мохір О.М. взяли участь у Всесвітньому проєкті «Innovate your dreams» («Онови свої мрії»), який тривав сім тижнів. Мета проєкту – допомогти учням усвідомити свою відповідальність за майбутнє планети та підготуватися до його викликів. У цілому ж активність учителів в інноваційній діяльності бажає бути вищою. Залишається ще актуальною й проблема результативності учнів у ІІ та ІІІ етапах олімпіад.

Міжпредметне методичне об’єднання вчителів-філологів (української мови та літератури, зарубіжної літератури, (керівник Братусь Т.М.) працювало над проблемою «Формування життєвих компетентностей учнів на уроках словесності». Результативність участі учнів в олімпіадах, як і раніше, залишається низькою. Тож необхідно активізувати роботу в цьому напрямку, продумати, які форми роботи з обдарованими дітьми будуть більш ефективними.

Працюючи над проблемою «Особистісно орієнтований підхід до навчання і виховання учнів початкових класів в умовах упровадження нових Держстандартів», методичне об’єднання вчителів початкових класів (керівник Сербін С.М.) будувало викладання навчальних предметів, відповідно до нових Держстандартів, на основі гуманізації, диференціації, реалізації особистісно-орієнтованого підходу, упровадження інноваційних технологій. Участь в олімпіадах не дала позитивних результатів, тож учителям необхідно активізувати роботу в цьому напрямку.

Міжпредметне методичне об’єднання вчителів фізкультури, захисту Вітчизни та основ здоров’я (керівник Одинець Т.В.), працюючи над проблемою «Розвиток витривалості на уроках фізичної культури та захисту Вітчизни на основі впровадження здоров’язбережувальних педагогічних технологій», основну увагу приділяло вдосконаленню освітньо-виховного процесу шляхом впровадження нових методик проведення навчальних занять.

Міжпредметне методичне об’єднання вчителів обслуговуючої та технічної праці, музичного та художнього мистецтва (керівник Дудіна Т.В.) продовжувало роботу над проблемою «Забезпечення творчого розвитку учнів шляхом формування інноваційної культури на уроках праці та мистецтва». Вихованці педагогів були активними учасниками різноманітних шкільних та міських конкурсів національно-патріотичного спрямування.

Методичним супроводом виховної роботи були засідання методичного об’єднання класних керівників 5-11 класів, виступи класних керівників на педагогічних радах, нарадах при директорі, нарадах при заступнику директора з виховної роботи, конференціях, семінарах.

На засіданнях методичного об’єднання класних керівників (керівник МО – Зеленська Н.В.) головна увага приділялася проблемі вдосконалення виховного процесу, піднесення якості та ефективності роботи учнівського самоврядування, забезпечення злагодженості дій школи і сім’ї у вихованні учнів, профілактики дитячої безпритульності та бездоглядності, забезпечення умов щодо збереження здоров’я учнів та запобігання всім видам дитячого травматизму.

У цьому році наш заклад узяв участь у Всеукраїнському проєкті «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів» (куратор Савченко Я.П.).

За звітний період було проведено чотири засідання шкільних методичних об’єднань, на яких вивчався передовий педагогічний досвід, обговорювалися й корегувалися плани роботи вчителів, напрацьовувалися напрямки роботи з обдарованими учнями, з підготовки учнів до ЗНО та ДПА, підводилися підсумки участі школярів в олімпіадах, конкурсах, розглядалися методичні та практичні аспекти викладання фізико-математичних дисциплін.

Висока відповідальність у роботі притаманна таким керівникам шкільних методичних об’єднань, як Дудіна Т.В., Власенко Л.В., Савченко Я.П.

Аналіз стану роботи методичних об’єднань у 2018-2019 навчальному році в закладі освіти дає підставу вважати, що процес реалізації педагогічним колективом загальношкільної методичної проблеми здійснювався на належному науково-теоретичному та методичному рівні.

Але в роботі методичних об’єднань виявлено такі недоліки, що потребують усунення:

МО вчителів-філологів:

  • низький рівень залучення до науково-дослідницької роботи в МАН;
  • низький рівень участі в предметних олімпіадах;
  • недостатня позакласна робота з предметів.

МО вчителів точних наук:

–          епізодичність роботи окремих учителів над підвищенням свого науково-теоретичного рівня та методичної майстерності;

  • на низькому рівні скориговано науково-дослідницьку роботу МАН.

МО вчителів природничих наук:

  • на низькому рівні скориговано науково-дослідницьку роботу МАН з усіх навчальних предметів;
  • низький рівень взаємовідвідування уроків.

МО вчителів трудового навчання, музичного мистецтва та образотворчого мистецтва:

  • недостатнє заохочення учнів до активних форм засвоєння навчального матеріалу;
  • низький рівень взаємовідвідування уроків.

Творча група вчителів фізики:

– пасивність під  час проведення предметних тижнів.

МО класних керівників:

  • вимагає принципового рішення питання про відповідальність і сумлінне ставлення деяких класних керівників до своїх обов’язків, про більш глибоке вивчення особистості школяра.

На базі школи у 2018-2019 навчальному році проходило засідання міських методичних об’єднань учителів англійської мови. Робота методичних об’єднань була спрямована на те, щоб розбудити творчі сили вчителя, викликати в нього постійне прагнення до самоосвіти, удосконалення, допомогти відчути радість творення нових уроків, виховних заходів і моральне задоволення від результатів власної творчості.

Традиційною колективно-груповою формою методичної роботи в школі є проведення предметних тижнів як комплексу освітньо-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з предметів, збагачення науково-методичного досвіду вчителів. Але останнім часом спостерігається тенденція до зниження зацікавленості цим заходом, тож необхідно змінити формат та урізноманітнити форми проведення таких тижнів.

Робота з кадрами педагогічного колективу Конотопської спеціалізованої школи № 12 мала такий зміст:

– відповідно до Закону України “Про освіту”, рекомендацій Міністерства освіти та науки України, аналізу стану науково-методичної роботи за 2018-2019 навчальний рік, з метою безперервного підвищення вчителями рівня фахової підготовки, індивідуалізації та диференціації навчання, пошуку обдарованих учнів, їх різнобічного особистісного розвитку, здійснення ґрунтовного аналізу діяльності педагогічного колективу в цілому й окремих учителів, забезпечення їх готовності до опрацювання проблемних питань педагогічної діяльності в школі за даний період була завершена курсова перепідготовка 12 вчителів, з яких 14 атестуватиметься в 2019–2020 навчальному році.

Ми є свідками і учасниками процесів, котрі безпосередньо пов’язані з реформуванням змісту освіти. Нині надзвичайно важливим завданням для педагогів є формування принципово іншого образу школи, яка забезпечуватиме кожній дитині ресурс її особистісного розвитку, підтримуватиме прагнення навчатися, дасть нову систему ціннісних орієнтирів.

В українській освіті є поняття «учнівські компетентності», головною з яких є «уміння вчитися». Це стосується не лише учнів, а й педагогів. Сучасний учитель повинен створити умови для розвитку життєвих компетентностей учнів, що допоможе їм у подальшому стати успішними людьми. Саме тому педагоги мають спиратися на передові педагогічні ідеї, інноваційні підходи, актуальні технології, займатися питанням саморозвитку. З метою підвищення професійного розвитку вчителі відвідали такі заходи:

  • тренінг по запровадженню інклюзивної освіти, проведений ізраїльськими фахівцями за ініціативи МОН та Ізраїльського центру міжнародного співробітництва MASHAV,
  • навчальний курс «WEB-STEM-школа – 2019»,
  • тренінг «Вчитель майбутнього: Навички 4К»,
  • UPGRADE TEACH FORUM (Київ, Львів),
  • 4-й Міжнародний освітній форум-практикум,
  • тренінг «Моделювання організаційної культури закладу»,
  • семінар-практикум «Самооцінювання школи: генеруємо ідеї, обираємо спектр інструментів, плануємо майбутнє»,
  • курс «Основи ВЕБ-розробки»,
  • навчання тренерів «FIRST LEGO»,
  • міні-EdCamp (Конотоп, Чернігів, Ніжин)

Найактивнішими в плані саморозвитку були такі педагоги: Кот О.А., Мохір О.М., Мороз О.О., Грибко О.В., Зеленська Н.В., Білан В.В., Савіна Д.В., Ващенко І.А.

Два заступники директора з НВР, Білан В.В. та Кот О.А., узяли участь у Х освітянському турі ВГУ та ознайомились з системою середньої освіти Данії, діяльністю Асоціації директорів гімназій Данії тощо.

У червні 2019 року школа подала заявку для участі в діяльності спільноти #ДівчатаSTEM для відкриття STEM-філіалу в закладі. Це дасть змогу реалізовувати проекти та створювати мережу талановитих дівчат.

Ефективним засобом підвищення професійної майстерності вчителів є атестація педагогічних кадрів. Вона здійснювалася відповідно до перспективного та річного планів і чітко розроблених заходів.

Адміністрація школи вивчила систему роботи вчителів, що атестувалися, використовуючи різноманітні методи: відвідування й аналіз уроків, проведення співбесід, контрольних зрізів знань, анкетування учнів і батьків. Практикувалося проведення показових уроків і виховних заходів, творчих звітів учителів в рамках декади «Я атестуюсь». Слід відзначити високий рівень оформлення портфоліо, накопичення розробок уроків, позакласних заходів, нових педагогічних технологій учителів, які атестувалися.

Із 63 педагогічних працівників  закладу у 2018-2019 навчальному році атестовано 13, що складає 21 % (у порівнянні з 2017-2018 навчальним роком 10 – 16%). За підсумками атестації 1 педагогічному працівнику (2%) присвоєно другу кваліфікаційну категорію, 1 – (2%) першу кваліфікаційну категорію, 1 – (2%) – вищу кваліфікаційну категорію. Аналіз цифрових показників наслідків атестації свідчить про підвищення кваліфікаційного рівня педагогічних кадрів у 2018-2019 навчальному році в 3(5%) педагогічних працівників, (у 2017-2018 – в 1(2%) педагогічного працівника).

У жовтні на базі нашої школи був проведений обласний семінар-практикум директорів та заступників директорів з навчально-виховної роботи з теми «Інформаційно-комунікаційні технології в управлінській діяльності керівника закладу освіти». Мета проведення даного заходу – підвищити методичний рівень учасників обласного семінару-практикуму з питань упровадження інформаційно-комунікаційних технологій в управлінську практику керівників закладів загальної середньої освіти; ознайомити учасників з досвідом керівників закладів загальної середньої освіти міста Конотопа з використання ІКТ в управлінській діяльності.

Також у цьому місяці відбулося засідання педагогічної студії, під час якого педагоги ознайомились з технологією створення скрайбінгу.

У листопаді вчитель інформатики Мороз О.О. провела для педагогів, які атестуються, майстер-клас по створенню електронних портфоліо.

З метою піднесення престижу української мови як державної 21 лютого, у Міжнародний день рідної мови, відбулося засідання Клубу шанувальників української мови. Учителі української мови підготували і провели для педагогічного колективу школи цікавий, пізнавальний захід, у ході якого вчителі змогли не лише перевірити свої знання з мови, а й поспілкуватися в приємній і дружній атмосфері. Були подані цікаві факти про українську мову, проведені різноманітні конкурси.

У контексті радикального оновлення системи освіти психологічна служба сучасного закладу освіти як ніколи покликана сприяти покращенню умов для розвитку кожного суб’єкта освітнього процесу, здійснювати психологічну підтримку й надавати допомогу учням, учителям, батькам. Саме фахівці психологічної служби стають важливими агентами змін, перебуваючи в центрі освітньої реформи і фасилітуючи дії всіх суб’єктів освітнього простору через організацію та здійснення відповідного психологічного супроводу на новому рівні. Складовою самоосвітньої роботи кожного вчителя має бути питання психології. Тому на одному із засідань педагогічної ради слухалося питання «Про створення індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти (психологічна складова)», у березні був проведений психолого-педагогічний семінар «Психологічний супровід організації освітнього процесу та розвитку дитини в умовах упровадження нових Державних стандартів».

Заняття в школі передового педагогічного досвіду спонукали вчителів до самоаналізу, педагогічних досліджень, до моделювання досвіду, компетентно допомагали в його становленні.

Форми узагальнення досвіду в школі:

  • тематичні папки;
  • методичні посібники;
  • статті

У 2018-2019 навчальному році свій досвід узагальнювали такі педагоги:

Колоусова Л.М. (тема «Складання і розв’язування задач професійного спрямування на уроках фізики »);

Дудіна Т.В. (тема «Креативний підхід до розробки уроків трудового навчання з використанням інформаційно-комунікаційних та проєктних технологій»).

Учитель географії Дяковська Я.В. брала участь у І етапі професійного конкурсу «Учитель року – 2019» та стала лауреатом ІІ етапу.

Здійснення видавничої діяльності педагогів:

  • Колоусова Л.М. – створено методичний посібник «Складання і розв’язування задач професійного спрямування на уроках фізики »);
  • Дудіна Т.В. – створено методичний посібник «Креативний підхід до розробки уроків трудового навчання з використанням інформаційно-комунікаційних та проєктних технологій».

Методична служба в основному працювала згідно з планом роботи на рік, але слід зазначити, що не все вдалося реалізувати. У зв’язку з цим в організації методичної роботи школи мають місце певні недоліки та прорахунки, а саме:

  • на низькому рівні скориговано науково-дослідницьку роботу МАН;
  • не всі вчителі займаються інноваційною діяльністю;

– не завжди проводиться рефлексія методичних заходів та вивчається їх результативність;

– проблемою є епізодичне підвищення науково-теоретичного рівня та педагогічної майстерності окремими вчителями.

У наступному навчальному році зміст діяльності методичної служби нашого закладу освіти буде пов’язаний з другим етапом (теоретичне обґрунтування, підготовка до впровадження проблеми) роботи колективу над проблемою «Формування позитивного іміджу закладу освіти, професійної мобільності педагогів, створення умов для самореалізації духовного, інтелектуального та фізичного потенціалу особистості учня шляхом реалізації принципу дитиноцентризму в контексті трансформацій в освіті». Його мета – вироблення єдиної системно-комплексної роботи над проблемою, ознайомлення педагогічного колективу з теорією даного питання, визначення напрямів роботи.

 

Якість виховної роботи

У 2018-2019 навчальному році педагогічний колектив завершив роботу над реалізацією виховної мети: «Формування в учнів патріотичних почуттів, громадянської та правової свідомості, власної гідності, естетичних смаків, духовного багатства, навиків здорового способу життя, екологічних знань, виховання поваги до законів і норм співжиття в суспільстві» та розпочинає працювати над реалізацією нової виховної мети: «Формування цілісної, усебічно розвиненої особистості, здатної до критичного мислення, громадянина з активною життєвою позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ, конкурувати на ринку праці, учитися впродовж життя».

Управління виховною роботою закладу здійснювали заступник директора з виховної роботи Зеленська Н.В., педагог-організатор Дяковська Я.В., практичні психологи Філічева Н.І., Кольченко Т.Г. і класоводи 1-4 та класні керівники 5-11 класів.

Керуючись Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про молодіжні та дитячі громадські організації», наказами Міністерства освіти і науки України від 31.10.2011 № 1234 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України», від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді», наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України», та іншими нормативно-правовими документами протягом 2018/2019 н. р. виховна робота в закладі була спрямована на виконання й реалізацію завдань державної політики в галузі освіти і виховання.

Реалізація завдань виховної роботи у 2018-2019 н. р. здійснювалася шляхом формування ключових компетентностей та наскрізних умінь, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності, саморозвитку та самовдосконалення.

Стратегію виховання ми розглядаємо як багатокомпонентну та багатовекторну систему, яка є основою формування особистості школяра, та значною мірою впливає на розвиток України в цілому. Саме країна та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення власної долі, долі своєї держави.

Пріоритетним напрямом виховання у 2018-2019 навчальному році стало формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства та держави, які проявляються в таких якостях: самосвідомість, патріотизм, правове виховання, політична культура тощо. А стрижнем виховного процесу є національно – патріотичне та громадянське спрямування. Але виховна робота в навчальному закладі проводилася за всіма десятьма напрямками.

Колектив школи керувався головним завданням – виховати морально здорову, духовно багату, різнобічно розвинуту людину, яка поважає й любить рідну землю, культуру свого народу; громадянина правової держави, який знатиме закони, орієнтуватиметься в сучасному політичному житті й буде готовий працювати заради процвітання своєї Батьківщини.

У нашому закладі національно-патріотичне та громадянське виховання здійснюється через відповідні виховні заходи, конкурси, концерти, круглі столи, акції, змагання, флеш-моби тощо. Класними керівниками систематично проводилися виховні заходи на дану тематику, які були присвячені таким датам:

  1. Перший урок «Українцісеред інших європейських націй».
  2. День міста.
  3. День захисника України та День українського козацтва.
  4. День української мови.
  5. День Гідності та Свободи.
  6. День пам’яті Героїв Небесної Сотні.
  7. День пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 р.р.
  8. День Збройних сил України.
  9. День пам’яті Героїв Крут.
  10. День Соборності України.
  11. День афганця.
  12. Народні свята та ін.

Слід зазначити, що класні керівники з відповідальністю підійшли до проведення виховних заходів, які мали великий емоційний вплив і відіграли значну роль у вихованні патріотичних почуттів учнів, та використали різні форми роботи, що відповідають психологічним, віковим особливостям школярів.

Традиційно, у жовтні в закладі проходив тиждень національно- патріотичного виховання. Учні школи брали активну участь у всіх запланованих заходах. Тиждень було відкрито урочистим співом Гімну України всіма класами школи, проведені уроки мужності до Дня українського козацтва «Шляхи козацької слави».

Відбулася радіолінійка, присвячена Дню захисника України та Дню захисника Вітчизни. Кореспонденти шкільного радіовузла розповіли про історію виникнення Свята Покрови Пресвятої Богородиці – одного з найбільш шанованих свят в Україні. Закінчився тиждень концертом. Діти привітали всіх присутніх зі святами, подарували пісні, танці, гумор та гарний настрій. Проведено військово-патріотичні змагання «Майбутній воїн» між учнями 9-х класів. Діти показали свою спритність та організованість. Учні 5-х класів узяли участь у грі «Патріотичний експрес», присвяченій Дню козацтва. Школярі активно та дружно проходили станції, де відповідали на запитання або виконували завдання. Для учнів третіх класів були проведені спортивні змагання «Юні козачата».

Основна мета проведення тижня національно-патріотичного виховання – формувати національну свідомість і людську гідність, любов до рідної землі. Учнівський та педагогічний колективи школи вкотре довели, що є справжніми патріотами своєї держави!

Регулярно працював радіовузол, за допомогою якого кореспонденти закладу доносили до учнів різноманітну інформацію. Ранок розпочинався з привітання всіх членів педагогічного та учнівського колективів та виконання Державного Гімну України. Набули популярності серед учнів школи рубрики: «Привітання», де дітей та дорослих вітають з днем народження та іменинами, «Один день з історії України», де ведучі розповідають про цікаві факти, події, які відбулись у нашій країні в цей день, державні та народні свята, історію їх виникнення; започатковані «Хвилини пам’яті» за загиблими героями; «Українці вражають» – повідомлення про відомих постатей, патріотів, захисників нашої держави і їх вклад в історію України, «Перерви патріотичної пісні» тощо. Проводилися інформаційні хвилинки, присвячені тематичним та предметним тижням.

«Проба пера». Гурська Валерія, яка є вихованкою гуртка «Юні журналісти-краєзнавці» Конотопської станції юних туристів, написала статтю, присвячену заходу до Дня козацтва, яку надрукувала міська газета «Телегурман». Валерія отримала велику кількість схвальних відгуків від своїх друзів, учнів та вчителів школи.

Цікаво та змістовно пройшов День української писемності та мови. Учні по шкільному радіо урочисто привітали всіх та розповіли про виникнення цього свята. На перервах піднесений настрій створювали українські сучасні пісні. Традиційно в актовій залі були проведені заходи для учнів школи. Відзначили нагородами та сертифікатами найкращих популяризаторів українського слова.

21 листопада в закладі пройшли заходи по відзначенню одного з нових, але знакових свят в історії України – Дня Гідності та Свободи. Свято відзначається щороку згідно з Указом Президента 13 листопада 2014 року і встановлено на честь початку цього дня двох знаменних і доленосних подій у новітній українській історії: Помаранчевої революції 2004 року та Революції Гідності 2013 року. Цьому дню було присвячено радіолінійку, де кореспонденти розповіли про заснування цього свята та про трагічні події, які передували йому. У всіх класах були проведені тематичні заходи.

Для учнів 8-х та 9-х класів була проведена відкрита виховна година. Діти переглянули відеофільм «Революція Гідності». Виступила вчитель історії Захарченко С.Ю., яка звернула увагу на історичний аспект здобуття незалежності нашою державою. Наголосила, що обраний українським народом шлях хоч і важкий, але незворотний – події, які почалися біля монументу Незалежності ввечері 21 листопада 2013 року, тривають і досі.

22 листопада відбувся захід «Подорож у країну Казки» для учнів перших класів. Старшокласники провели вікторину «Угадай казку», діти із задоволенням відповідали на запитання про казкових героїв. Переглянули мультфільм-казку «Кривенька качечка» та поділилися своїми враженнями від побаченого. Була проведена руханка з музичним супроводом. Першокласники були дуже зацікавлені заходом та проявили свою активність та кмітливість.

Не один рік у закладі працює волонтерській загін «Турбота». Робота ведеться під керівництвом заступника директора з виховної роботи Зеленської Н.В. і педагога-організатора Дяковської Я.В. Займаючись волонтерською діяльністю, діти тим самим проявляють почуття доброти, поваги, милосердя до людей старшого віку. Цьому сприяють такі виховні заходи: операції «Доброго ранку, ветеране!», «Милосердя», «Турбота», «Тиждень пам’яті»; акції «Учитель не повинен бути самотнім» (поздоровлення ветеранів педагогічної праці квітами, листівками, невеликими подарунками з нагоди  Дня працівника освіти), «Діти-дітям», «Новий рік без самотності» (подарунки дітям санаторної школи-інтернату для слабозорих дітей).

Слід зазначити, що відбулися зустрічі з військовими національного корпусу, з учасниками АТО, екскурсії до 58-ої окремої мотопіхотної бригади. Активно проводилася спільна волонтерська робота із спілкою ветеранів, про що свідчать постійні зустрічі з лекторами організації інвалідів війни м. Конотопа, у ході яких акцентувалася увага на патріотичному вихованні молодого покоління, формуванні готовності до захисту Вітчизни. Діти із задоволенням прослухали розповіді на теми: «Визволення рідного міста від фашистських загарбників», «Чорнобиль учора, сьогодні і завтра…», «Соборність України. Сучасні виклики та загрози українській державності», ««Афганістан: героїзм крізь біль і сум» тощо.

Третій рік поспіль команда нашого закладу «Переможці» брала участь у І етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), де посіла ІІ місце в конкурсі «Перетягування канату». У програму виступу входив запальний військовий гопак, патріотичні вірші про козацьку Січ, славних гетьманів українських та нащадків козаків – сучасну молодь.

Громадянськість формується й участю в традиційних шкільних заходах: «Посвята в першокласники», «Посвята в Барвінчата», конкурсах: «Міс Україночка», «Джентльмен – шоу», «Нумо, хлопці», військово-патріотичних змаганнях: «Майбутній воїн», «Нащадки козацької слави», спортивно-розважальному заході «Юні козачата» та ін.

Команда учнів 10-11 класів, під керівництвом учителя ЗВ Козирєва С.В., посіла І-і місця в міських змаганнях зі стрільби з пневматичної зброї, присвячених Дню українського добровольця, та «Козацька звитяга» з нагоди відзначення Дня захисника України.

Було проведено низку заходів національно-патріотичного спрямування.

  1. Цикл бесід:
  • «Права і свободи громадян України»;
  • «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину»;
  • «Громадянином бути зобов’язаний»;
  • «З історії державних символів України».
  1. Години громадянськості:
  • «Принцип верховенства влади: як ви його розумієте?»;
  • «Що дала народу Конституція України?»;
  • «Найвища соціальна цінність − людина, її життя і здоров’я»;
  • «Громадянином бути зобов’язаний».

3.Уроки мужності:

  • «Шляхи козацької слави»;
  • «Євромайдан: хроніка відчуттів»;
  • «Тернистими шляхами в ім’я Держави»;
  • «Тут юнь прекрасна і свята встелила землю в мить єдину».
  1. Години спілкування, бесіди, диспути з тем:
  • «Від гетьмана − до Президента України»;
  • «Національні герої − земляки у боротьбі за волю України»;
  • «Що означає бути патріотом України?»;
  • «Чи потрібен я Україні таким, яким є сьогодні?»;
  • «У чому перевага правової держави?»;
  • «Монархія, диктатура, демократія: „за” і „проти”».

Готували та проводили заходи учителі історії та права Захарченко С.Ю. та Савченко Я.П. і класні керівники 1-11 класів. Найбільш вдалими стали заходи вшанування  пам’яті жертв голодомору «Голодомор – 1932-1933 років – біль серця всієї України» та учнівська конференція «День Соборності – символ національного єднання».

Превентивне виховання – складний і різнорівневий напрямок роботи, що займає значне місце у виховному процесі закладу. У рамках медико- психолого-правового лекторію проводилася активна просвітницька, профілактична діяльність. До цієї роботи були залучені працівники поліції Бражник Ю.С., Ярошенко І.М., Галенко І.О., Корж Г.П. Проведені профілактичні заходи: усний журнал «Конвенція про права дитини», години спілкування: «Правові основи сучасного суспільства», «Правова свідомість — показник вихованості», «Закон і совість» тощо.

Також велася співпраця з лікарями КЗ «КЦРЛ ім. ак. М. Давидова» Так цього року відбулася екскурсія для учнів 11-х класів до музею історії лікарні, де діти познайомилися з історичними фактами створення лікарні та змінами, що відбулися з часом у будові та обладнанні різних відділень, побачили медичні інструменти, які застосовувались у роботі хірургів раніше, та багато іншого.

Школа тісно співпрацювала з фахівцем із соціальної роботи міського ЦСССДМ Шевчук Н.М. Протягом року регулярно проводились такі заходи:

  • відеолекторії для учнів 10-х класів «Як підвищити престиж сім’ї в суспільстві?», з метою підготовки учнівської молоді до майбутнього сімейного життя, та «Два сценарії одного життя», з метою попередження ранніх статевих стосунків;
  • заняття за програмою підготовки молоді до сімейного життя «Школа дошлюбних стосунків «Архітектори сім’ї» для учнів 9-х класів («Формування статевої культури», «Підготовка молоді до майбутнього сімейного життя», «Криза інституту сім’ї»);
  • сімейний діалог «Виховна компетентність» для учнів 10 класу та їх батьків.

Заступником директора Конотопського МЦ СССДМ Крицькою Т.М. було проведено інформаційно-правове заняття з профілактики та попередження торгівлі людьми «Не стань жертвою, не будь рабом у торгівлі людьми».

Систематично відбувалися засідання наркологічного посту школи та Ради профілактики правопорушень і злочинів під керівництвом заступника директора з виховної роботи Зеленської Н.В. На внутрішньошкільному обліку перебувало 4 учні, з якими велася постійна профілактична робота. У 2018-2019 навчальному році виховній та психологічній службі необхідно посилити профілактичну роботу з дітьми «групи ризику» та їх батьками, залучаючи до тісної співпраці оперуповноважених міського відділу кримінальної поліції в справах дітей та інші служби для проведення просвітницької роботи. Класним керівникам слід залучати таких дітей до роботи в гуртках, класних і шкільних заходах, суспільно корисній діяльності. Регулярно проводити виховні бесіди, відвідувати школярів удома для обстеження житлово-побутових умов і ставлення батьків до виховання дитини.

Аналізуючи роботу практичних психологів Філічевої Н.І. та Кольченко Т.Г., можна сказати, що всі поставлені завдання були виконані. Проведено анкетування обдарованих учнів, учнів пільгових категорій, індивідуальна психодіагностика підлітків, які стоять на внутрішкільному обліку або є дітьми «групи ризику», виступи на засіданнях м/о класних керівників, Ради профілактики та наркопосту, батьківських зборах, психолого-педагогічних семінарах тощо. Регулярно проводились індивідуальні та групові бесіди на запит учнів, учителів, батьків, опікунів та осіб, що їх замінюють, та адміністрації закладу.

Протягом року практичними психологами були проведені такі заходи:

  1. Година спілкування:
  • «Етикет сучасної молоді», «Єдність та відмінність права і моралі», 5-6кл.;
  • «Як ви розумієте поняття «аморальний вчинок», «Культура спілкування між людьми», «Культура  поведінки  школяра», 7-9 кл.
  1. Години толерантності:
  • «Відкритість та повага українців до інших культур», 7-8 кл.;
  • «Ввічливість і культура як головні риси сучасного українця», 5-6 кл.
  1. Цикл бесід для 1-4кл.:
  • «Яка це ввічлива людина?»;
  • «Про чуйність і байдужість»;
  • «Я поважаю дівчаток».
  1. Акція «Виховуємо толерантність», 1-11 кл.

У шкільному житті, сповненому новими знаннями і цікавими подіями, виникають ситуації приниження чи знущання з однокласників, молодших школярів. Ця проблема у всьому світі має назву «булінг», її потрібно вирішувати всім дорослим. Тому в закладі проводилась активна інформаційна робота #СтопБулінг, адже діти мають право на безпечне дитинство. У рамках нового етапу правопросвітницької кампанії відбулися такі заходи:

  • міні-лекції: “Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті”, «Мережевий булінг», 1-4кл;
  • години спілкування на тему: «Ввічливість і культура як головні риси сучасного українця», 5-6 кл., «Єдність та відмінність права і моралі», «Кібербулінг», «Як ви розумієте поняття «аморальний вчинок», «Культура спілкування між людьми», «Культура поведінки школяра», 7-9 кл.;
  • тренінгові заняття: «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», 5-11 кл., «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг», 6-8кл.;
  • перегляд відео та презентацій: «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг», «Булінг в школі. Як його розпізнати», 5-11 кл;
  • поради 1-11кл.: «Пам’ятка для підлітка», «Не смійся, а зрозумій»;
  • круглий стіл для батьків: «Поговоримо про булінг та кібербулінг»;
  • поради батькам: «Що сказати постраждалій дитині», «Алгоритм дії батьків», «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»;
  • круглий стіл для педагогічного колективу: «Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист дитини», «Безпечна школа. Маски булінгу»;
  • консультативний пункт для дітей та батьків «Скринька довіри».

Відбулася зустріч учнів 6-9-х класів з представниками головного територіального Управління юстиції в Сумській області на тему: «Стоп, булінг!». Діти дізналися про алгоритм дій реагування на випадки насильства в школі, отримали поради, як не стати жертвами булінгу та дізналися телефон гарячої лінії, на яку можна звернутися, якщо ви стали потерпілим або свідком цього неправомірного вчинку.

За участю інспектора ЮПГУНП Кобець А.В. та спеціаліста ССД Костель А.О. проведені профілактичні бесіди з елементами відеолекторію «Кібербулінг. Наслідки», «Протидія булінгу» для учнів 6-7-х класів.

Тісно пов’язане з превентивним вихованням формування здорового способу життя. Програма з формування здорового способу життя включає курс ОБЖ, заходи громадського наркопосту, спортивно-оздоровчі заходи, бесіди класних керівників, які приділяють значну увагу цьому питанню.

У закладі працюють спортивні секції з гандболу (дівчата), баскетболу. Учні школи беруть участь в усіх міських та обласних змаганнях і виборюють призові місця: ІІІ місце – крос, ІІІ місце – гандбол, ІІІ місце – футзал (дівчата), ІІІ місце – легка атлетика, ІІІ місце – лижні гонки, ІІІ місце – міська спартакіада. На міських змагання з футболу на призи Клубу «Шкіряний м’яч», що проходили на стадіоні «Локомотив» ДЮСШ Михайла Маміашвілі, команда нашого закладу (2008 р.н.) здобула ІІ місце. Це результат праці вчителів фізкультури Тітова С.В., Одинець Т.В., тренера Савоченка О.А.

Гордість нашої школи – наші спортсмени! Чаюк Валерія та Мухотінов Денис, неодноразові призери Всеукраїнських змагань з лижних гонок, у цьому році вибороли: ІІІ місце в гонці вільним стилем та ІІ місце в командній естафеті на Чемпіонаті України серед юнаків та дівчат, який відбувся на спортивно-тренувальній базі «Тисовець». Било Владислав, учень 8-А класу, – ІІІ місце у ката (систематизована послідовність групи прийомів, які пов’язані один з одним принципами ведення бою з уявним одним чи декількома суперниками) на VI Міжнародному турнірі з карате по Госоко-Рю, що проходив у місті Суми 13-14 жовтня.

Команда нашої школи у складі учнів, батьків та вчителів узяла участь у загальноміських змаганнях «Конотоп спортивний», що проводилисьпід патронатом народного депутата України І. Молотка, і, дійшовши до суперфіналу, потрапила в четвірку найспортивніших шкіл міста та отримала грошову допомогу. За активну підтримку своєї команди вболівальники нашого закладу також були відзначені грошовим сертифікатом.

Цього року наш заклад брав участь у соціальній програмі «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів», яка реалізується Центром «Розвиток КСВ» та Mondelēz International Foundation. Програма має на меті сприяти розвитку здорового харчування, фізичних активностей та свідомого ставлення школярів до власного здоров’я. У рамках цієї програми були проведені такі заходи:

  • за сприяння ГО Конотопська Федерація Тенісу та особисто Нагайцева Костянтина Григоровича та Гегельського Віталія  Павловича відбувся майстер-клас з великого тенісу для учнів 5-Б та 7-Б класів;
  • зустріч з неоднаразовою чемпіонкою України, учасницею чемпіонатів світу та всесвітніх студентських ігор, майстром спорту України з лижних гонок, а сьогодні старшим тренером відділення “Лижні гонки” Конотопської ДЮСШ ім. М. Маміашвілі Ніною Володимирівною Савоченко. Учні нашої школи з великим зацікавленням слухали про всі тонкощі, а найсміливіші навіть самі спробували себе в цьому виді спорту;
  • учениця 9-А класу Дубовик Настя провела майстер-клас по виготовленню фруктових букетів для учнів 4-5 класів. І діти, і мами, і тата, і бабусі були задоволені такою роботою і отримали масу позитивних емоцій! А ще пішли додому з красивими й смачними букетами;
  • у рамках декади початкової школи учні 1-4 класів із задоволенням приєдналися до фітнес-перерв, які вдало пройшли за участі фітнес-інструкторів (учениць 8 та 9 класів);
  • у рамках тижня фізкультури були проведені майстер-класи популярного на сьогодні виду фітнесу Zumba;
  • з метою популяризації раціонального харчування, а також заохочення учнів до приготування та вживання корисних перекусів учениця 10-А класу у відеозверненні запропонувала рецепт смачного та корисного ланчу, яким можна із задоволенням поласувати під час шкільних перерв, сімейних подорожей, туристичних походів із друзями, на екскурсіях тощо;
  • на «Урок спорту» до учнів 4-х класів нашої школи завітала Куліш Олена Миколаївна – тренер дівчачої футбольної команди «Вікторія», яка є неодноразовим Чемпіоном України з футзалу серед дівчат;
  • інтерв’ю-відгук у майстра спорту України з лижних гонок, а сьогодні старшого тренера відділення “Лижні гонки” Конотопської ДЮСШ ім. М. Маміашвілі Ніни Володимирівни Савоченко брала учениця 8-А класу, вихованка гуртка «Юні журналісти» Гурська Валерія. Тренер відповідала на запитання та надала рецепт успіху в спорті для спортсменів-початківців.

На належному рівні в закладі проводиться еколого-краєзнавча робота. Керівник гуртка «Рюкзачок» Грибко О.В. достатньо уваги приділяє цьому питанню. Команда нашої школи, узявши участь у туристичній спартакіаді, була нагороджена  грамотою відділу освіти за ІІІ місце в змаганнях з велотуризму  серед команд учнів закладів освіти міста.

Уперше команда учнів 4-В класу «Природолюби», під керівництвом Пуриги В.В., узяла участь в ЕСО-квесті «Чисті ігри: Save Nature» та зайняла ІІІ місце. Нагородою були збірка віршів українських сучасних поетів та смачне морозиво.

Велика увага у виховній роботі приділялася організації учнівського самоврядування. Президент шкільного об’єднання «Галактика», члени Палати лідерів та Палати незалежних представників, ініціативні творчі групи в класах робили вагомий внесок в організацію виховного процесу. На основі даного шкільного об’єднання була створена агітбригада «Енергія», яка неодноразово брала активну участь у міському та обласному конкурсі «Молодь за здоровий спосіб життя». Діти проводять агітацію за здоровий спосіб життя серед учнів закладу за допомогою акцій, театралізованих виступів, міні-вистав, круглих столів тощо. За допомогою членів учнівського самоврядування проходять святкові заходи для учнів початкової школи:

  • «Посвята в Барвінчата», присвячений дню народження колективу учнів 2-х класів. Щоб поздоровити малюків зі святом, у гості завітали казкові герої. Діти танцювали та співали, відгадували загадки, рахували та відповідали на поставлені запитання, розповідали про рослини, що є символами України, називали правила, за якими живуть барвінчата;
  • «Подорож у країну казки» для учнів 1-х класів, де діти ніби побували в казці, поспілкувались з фантастичними героями, переглянули мультфільми, зняті на основі українських казок, і навіть отримали солодкі подарунки.

«Кожна людина – це цілий світ», – писав Д. Писарєв. І тільки сила мистецтва дає нам змогу пізнати ці світи. Естетичний розвиток дітей, робота по виявленню їх творчих нахилів здійснюється через організацію фестивалів дитячої творчості «Дивоцвіт», через підготовку до конкурсів, концертів, вистав, флеш-мобів тощо. Учні демонстрували свої таланти: декламування віршів та кумедних гуморесок; танці, під час яких діти ніби проживали інше життя, повністю перевтілившись в образ. Зачаровували своєю мелодією інструменталісти, яскраві номери з вокалу. Цікаво проходять репетиції з учасниками хореографічного гуртка «Калина». Свої досягнення діти демонстрували на святах: «Посвята у Барвінчата», Перший та Останній дзвоник, «Свято букваря», «Прощавай, початкова школо»; концертах: «Шановні наші вчителі!», «8 Березня», «Дивоцвіт»; міському конкурсі учнівських театрів художнього слова та інших заходах. Кожного місяця в закладі проходили тематичні виставки малюнків, наприклад: «Я фантазую про осінь», «Козацькі історії», «Україна – це ми!», «Зоряні мрії дітей», «Весна очима дітей», та ін. Вкотре ми переконалися, наскільки багатою на таланти є наша школа.

Регулярно проводились екскурсії до художньої галереї ЦДЮТ, міського краєзнавчого музею, Школи мистецтв та Художньої школи. Проведено: конкурсно-розважальні програми, новорічні дискотеки для учнів 7-9 класів (ЦДЮТ), перегляд вистав (БК «Зоряний»), мультфільмів (кінотеатр «Мир») тощо.

Дівчата 6-7 класів активно і впевнено взяли участь у загальноміському фестивалі-конкурсі «Євробачення 2018» з піснею Джастина Тимберлейка – «DANCE», де отримали позитивні відгуки від журі та гучні оплески вболівальників.

Відповідально підійшли до участі у загальноміському конкурсі серед закладів освіти на кращу новорічну фотозону – наш заклад зайняв ІІІ місце. Це заслуга лідерів учнівського самоврядування, які під керівництвом педагога-організатора Дяковської Я.В. придумали та втілили в життя вдалий задум привітання з Новим роком усіх працівників та учнів школи.

Як завжди вдало пройшов творчий звіт колективу драматичного гуртка «Бурлеск» під керівництвом Захарченко С.Ю. Відбулася прем’єра вистави «Шлях у життя до тої омріяної України» за мотивами роману І. Багряного «Тигролови». Актори подарували всім присутнім позитивні емоції та задоволення від перегляду цікавого дійства, яке відбувалося на сцені.

Із цікавістю та відповідальністю поставились учні 7-х класів і класні керівники до підготовки хлопців для участі в конкурсно-розважальній програмі “Джентльмен-шоу”. Представлення учасників відбувалося за допомогою відеороликів, презентацій, власних виступів. А активна підтримка вболівальників допомогла перемогти найкращому.

Хочеться також зазначити, що на святі Першого та Останнього дзвоника традиційними стали флеш-моби. Так 2018-2019 н.р. розпочався зі спільного танка учнів та класних керівників початкової школи.

Змінилось місце та формат проведення свята Останнього дзвоника. Це надало можливість креативно підійти до проведення святкового заходу. Удало пройшли привітання від учнів 4-х класів – флеш-моб «Вихід є» та учнів 9-10 класів – пісня «Школа». Оригінально, по-сучасному невимушено виглядав вихід учнів 11-х класів та їх класних керівників – під пісню «Літай», щемливо – вальс з батьками та вальс випускників, після яких під переливи дзвоника учні попрощалися зі школою.

Родинно-сімейному вихованню, яке сприяє розумінню пріоритету виховання дітей у сім’ї, важливості ролі родини в житті суспільства, вихованню культури поведінки в сім’ї в закладі приділялася значна увага. Робота із сім’єю, з батьками проводилась у різноманітних формах. Це й діяльність батьківського всеобучу, що включає в себе батьківські збори, конференції, «круглі столи», індивідуальні консультації й залучення батьків до проведення виховних годин, екскурсій, змагань і родинних свят. Традиційно з метою забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій, виховання національного духу, високої моральності та пошани до рідної мови, історії, культури та активізації співпраці навчального закладу й сім’ї в березні в школі проводився місячник родинно-сімейного виховання. Цього року він пройшов у форматі благодійного ярмарку «Весняні витребеньки». Гостям були запропоновані страви української національної кухні за демократичними цінами. Разом зі смаколиками присутні отримали приємні враження та відчули незабутній українській колорит, що панував протягом усього святкового дня. Вилучені кошти були спрямовані на допомогу дітям-сиротам, які навчаються в нашій школі. Також до уваги гостей були запропоновані такі заходи:

  • уроки, виховні години, круглі столи за участю дітей та батьків;
  • заняття за програмою підготовки молоді до сімейного життя «Школа дошлюбних стосунків «Архітектори сім’ї» для учнів 10-х класів («Формування статевої культури», «Підготовка молоді до майбутнього сімейного життя», «Криза інституту сім’ї») та сімейний діалог «Виховна компетентність» за участю фахівця із соціальної роботи центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Шевчук Н.М.;
  • заходи для майбутніх першокласників «Школа – це КРУТО!»;
  • концертна програма «Сузір’я талантів»;
  • конкурсна програма «Міс Україночка»;
  • майстер-клас для учнів та батьків 5-х класів «Фруктові букети»;
  • веселі змагання для учнів 1-х класів та їх батьків;
  • фотосушка «Щасливі обличчя»;
  • фотозона.

Діяльність методоб’єднання класних керівників «Злагода» у 2018-2019 навчальному році була спрямована на реалізацію головної мети: громадянське, патріотичне, морально-етичне та інтелектуальне виховання як шлях до всебічно і гармонійно розвинутої особистості.

Класні керівники працювали за індивідуальними планами, змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів і була спрямована на виховання в них патріотичних почуттів, готовності до майбутнього захисту своєї Батьківщини, ціннісного ставлення до себе, родини, людей, до праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави. Згідно з планом було проведено 5 засідань у формі теоретичного й науково-практичного семінарів, психологічних тренінгів, на яких обговорювалися конкретні питання виховної роботи: зміст, методика й технологія виховного процесу, пріоритетні напрямки виховання, психологічні питання, соціальне виховання, оздоровлення тощо. Проводився тренінг «П’ять шляхів до серця дитини», семінар-практикум «Збереження та зміцнення здоров’я педагога».

Проводилася робота з визначення професійних інтересів учнів, заходи  з реалізації програми з профорієнтації «Професії, які мене цікавлять» (екскурсії на підприємства, до ліцеїв, зустрічі з представниками вишів, тестування з профорієнтації). Організована робота «Клубу цікавих зустрічей», куди були запрошені представники різних професій, які ознайомили учнів зі специфікою своєї роботи, а саме: Двойнос Р.С. – інженер з підготовки кадрів експлуатаційно-ремонтного вагонного депо («Залізничний транспорт. Специфіка роботи та безпечна поведінка на об’єктах»), Вощана Т.І. – перший заступник начальника управління пенсійного фонду («Твоя майбутня пенсія – нові можливості», Шевчук Н.М. – фахівець із соціальної роботи міського ЦСССДМ («Визначення профідентичності, формування уявлень щодо майбутньої професії») тощо. Фахівцями з профорієнтації Конотопського МРЦЗ Атряскіною С.О. та Кульгою А.В. проведені заходи, з метою ознайомлення учнів з перспективними професіями майбутнього.

Класні керівники разом з учнями здійснили екскурсії містами України та провели пішохідні екскурсії по рідному місту, екскурсії до Міського краєзнавчого музею, Музею авіації, Садиби Драгомирова.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Завантаження Captcha...